kontakt brugt-it

Opkøb af brugt IT-udstyr

Gennem opkøb af brugt IT-udstyr forlænger vi dit brugte IT-udstyrs liv til gavn for både miljø og bundlinje. Vores proces for håndtering af din virksomheds brugte IT-udstyr har datasikkerhed i højsædet hele vejen. Samtidig sikrer vores proces, at du får den bedste pris på dit udfaset IT-udstyr.

Nemt, hurtigt og sikkert.

Når det gælder opkøb af brugte computere og andet it-udstyr er vores mantra er, at det skal være nemt at få det værdisat rigtigt. For at kunne give dig en vurdering og prissætning af dit udstyr skal vi bruge nogle informationer om udstyret, og hvor mange enheder der er tale om. Der er selvfølgelig stor forskel på værdien af brugt hardware. Der er primært to forhold, der bestemmer prisen: Udstyrets kvalitet og udstyrets alder.

I forhold til fastsættelse af udstyrets kvalitet kigger vi især på mærke, stand, tyverisikring og funktionsdygtighed. Alderen vurderer vi særligt ud fra type, model og processortype.

Hvad vi kan hjælpe dig med?

Vi gør det nemt for dig, når du skal af med virksomhedens brugte IT-udstyr på sikreste vis – og til den bedste pris!
Vores fokus er at sikre din virksomhed forretningsfordele i forbindelse med udfasning af virksomhedens udtjente IT-udstyr. 

Vores mere end 50 års samlet specialisterfaring gør os til kompetente samarbejdspartnere, når det handler om udfasning af virksomheders brugte IT-udstyr, der samtidig har garanti for sikkerhed og budgetfordele for virksomheders IT-afdelinger.


Kontakt os for en snak om dine muligheder og få en uforpligtende forhåndsvurdering af din virksomheds brugte IT-udstyr.

Processen

Klik på hvert trin.

1. Vurdering og prissætning

Brugt IT-udstyr vurderes og prissættes hovedsageligt ud fra udstyrets kvalitet og alder.

Ved kvalitet kigger vi især på mærke, stand, tyverisikring og udstyrets funktionsdygtighed.
Alderen vurderes især på type, model og processortype.

2. Nedtagning, pakning og transport

Vi koordinerer nedtagningen, pakningen og transporten af det brugte IT-udstyr.

Det gør processen enkel for dig, og vi sikrer samtidig at udstyret pakkes på den helt rigtige måde, så det ikke bliver beskadiget under transport.

3. Test og datasletning

Vi tester alt udstyret for at sikre, at det virker som det skal og efter aftale.

Der er ofte personfølsomme data på virksomheders brugte IT-udstyr, som skal fjernes helt fra udstyrets datahukommelse. Derfor sletter vi ALT data på udstyret med et certificeret sletteværktøj, Certus Software.

4. Rapportering til kunden

Efter datasletningen genererer sletteværktøjet en rapport, som vi sender til kunden.

Rapporten fungerer på den måde som garanti på, at alt data er slettet fra det brugte IT-udstyr.

5. Miljørigtig bortskaffelse

Udstyr der ikke virker eller på anden vis er usælgeligt kassereres på en miljørigtig måde og efter miljøstyrelsens forskrifter.

Kobber og andre metaller genanvendes, og farlige stoffer og kemikalier håndteres og bortskaffes på en miljørigtig måde.

Vi opkøber primært disse typer brugt IT-udstyr.

    • Storage systemer
    • Servere
    • Båndstationer
    • Telefonsystemer
    • Switche og netværksudstyr
    • Stationære PC’ere/computere
    • Bærbare PC’ere

Vi opkøber primært udstyr, der er mellem 1-6 år gammelt. Vores erfaring er, at udstyr der er ældre end 6 år simpelthen er for uddateret. Vi har dog før købt udstyr, der var ældre end 6 år, hvor enkeltdele stadig kunne genbruges. Har du derfor udstyr, der er ældre end 6 år, er du velkommen til at kontakte os for en vurdering af udstyrets værdi.

Vilkår
Vi køber kun brugt IT udstyr, der er funktionsdygtigt eller i aftalt stand.

Hitachi
netapp
Dell EMC

CVR NUMMER
32783643

ADRESSE
brugt-it
Lyngvej 5
9000 Aalborg